loading...
معرفی و خرید لوله در آهن تک
پولاد بازدید : 55 سه شنبه 26 فروردین 1399 نظرات (0)

لوله گالوانیزه و دیگر لوله های صنعتی پر مصرف در لوله کشی

 

 

 

اگر قصد آشنایی با انواع لوله‌های صنعتی و نحوه کاربرد آنها، در صنایع مختلف، مانند نفت­و­گاز، پتروشیمی، ساختمان، کشاورزی و ...  را دارید با ما همراه شوید، تا ضمن آشنایی با  ویژگی­های این نوع لوله­ها، اطلاعات مفیدی نیز در رابطه با موارد استفاده آنها در صنایع مختلف، کسب نمایید.

 

لوله چیست؟

لوله، استوانه­ای توخالی است که از آن برای انتقال انواع مواد سیال، مانند گازها و مایعات، استفاده می­شود. جنس لوله­ها می­تواند از فولاد، آهن، پلی­ اتیلن و پلاستیک و ... باشد. انواع لوله‌ها را می­توان بر حسب نوع جنس، نحوه کاربرد و یا نحوه اتصالات آن‌ها به هم، به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم نمود. که در اینجا به چند مورد از لوله‌های پرمصرف و پرکاربرد در انواع سیستم لوله‌کشی، اشاره می‌شود:

 

لوله مانیسمان

جنس لوله مانیسمان، از فولاد می­باشد. و در فرایند تولید آن، از هیچگونه عمل جوش و برشی استفاده نمی­شود، به همین دلیل به آن، لوله بدون درز، نیز می­گویند. از مزایا و ویژگی­های لوله مانیسمان فولادی، می­توان به موارد زیر اشاره نمود:

·        مقاومت بسیار بالا در مقابل فشارها و ضربه­های فیزیکی.

·        مقاومت بسیار زیاد در برابر تغییرات دما و تحمل محیط­های بسیار سرد و یا بسیار گرم.

·        قابلیت و انعطاف­پذیری بسیار بالا در نحوه اتصالات و در نتیجه، جلوگیری از هر گونه نشتی در جریان انتقال سیالات.

·        هزینه پایین نگهداری.

·        مقاومت بالا در برابر پوسیدگی، خوردگی و فرسایش.

با توجه به این ویژگی­ها، لوله مانیسمان، جز لوله­های فولادی بسیار پرمصرف و پرکاربرد، در صنایع مختلف و انواع سیستم لوله­کشی، به حساب می­آید. از کاربردهای این لوله در صنایع، می­توان به موارد زیر اشاره نمود:

·        صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، بویژه در خطوط انتقال نفت و گاز.

·        صنایع کشتی سازی.

·        مخازن بویلرها و مخازن سوخت CNG

·        خودروسازی و قطعه سازی.

·        صنایع نیروگاهی، صنایع کشاورزی و تاسیسات آبرسانی.

 

از آنجا که لوله مانیسمان در صنایع مختلف، دارای کاربردهای متنوعی نیز می­باشد، لذا علاوه بر سایزهای مختلف، در ضخامتها و رده­ های مختلفی نیز تولید می­شود، که پر مصرف­ترین آنها رده ­های 20، 40 و 80 می­باشد.

 

 

 

لوله گلخانه‌ای


با توجه به اینکه گلخانه، در تامین انواع محصولات و ارائه آنها به بازار در همه فصول سال، نقش مهم و اساسی دارد، لذا ساخت گلخانه مناسب و با کیفیت، همواره از دغدغه­های سرمایه­گذاران این صنعت می­باشد. بخش اصلی در ساخت یک گلخانه، سازه­ آن می­باشد. در حقیقت، سازه گلخانه برای ایجاد دیوارها و سقف گلخانه، مورد استفاده قرار می­گیرد که روی آن، نیز با مواد شفافی مانند پلاستیک و شیشه، پوشانده می­شود.

برای ایجاد سازه گلخانه می­توان از مواد مختلفی مانند چوب، آلومینیوم و یا لوله­های پی­وی­سی استفاده نمود. که هر کدام به نوبه خود، دارای معایبی نیز می­باشند. ولی بهترین گزینه برای سازه گلخانه، لوله گلخانه­ای با پوشش گرم گالوانیزه می­باشد. لوله گلخانه­ای­ از جنس فولاد بوده و شرکت­های سازنده، با پوشش گرم از جنس روی، آنها را گالوانیزه نموده و بدین­ترتیب بر کیفیت و عمر آن می­افزایند. بعضی از مزایای مهم این لوله­ها عبارتند از:

·        عدم زنگ­زدگی و پوسیدگی از داخل و بیرون لوله، به دلیل وجود پوشش روی.

·        کیفیت و عمر زیاد آنها و در نتیجه کاهش هزینه­های گلخانه.

·        راحتی و سرعت در نصب، بدلیل وجود انواع اتصالات آنها.

·        مقاومت و استقامت بالا در برابر رطوبت، باد و باران و همچنین هر گونه حمل و نقل و جابجایی.

·        مقرون به صرفه بودن و هزینه کمتر نسبت به سایر سازه­ها.

 

سایزهای 4/3 اینچ، 2/1 اینچ و 1 اینچ، از سایزهای پر­مصرفلوله گلخانه‌ می­باشند. این سایز­ها، علاوه بر وزن کمتر و حمل و نقل آسانتر، قابلیت تغییر شکل بالایی نیز دارند و همچنین به آسانی و در مدت زمان کمتری، نیز نصب می­شوند. 

 

 

 

 

لوله گالوانیزه


یکی دیگر از لوله های بسیار پر مصرف، لوله گالوانیزه می­باشد. این لوله از جنس استیل بوده و با روی، پوشانده می­شود. پوشش روی، باعث مقاومت لوله در برابر خوردگی و در نتیجه افزایش طول عمر این لوله­ها می­شود. ولی از طرف دیگر، پوشش روی، خود نیز شامل سرب می­باشد که می­تواند آسیب­هایی را به همراه داشته باشد.

لوله گالوانیزه، بر حسب نوع فلز لوله، به دو دسته  لوله گالوانیزه آهنی ولوله گالوانیزه فولادیتقسیم می­شود.

از ویژگی­ها و مزایای لوله گالوانیزه، می­توان به موارد زیر اشاره نمود:

·        بسیار مقاوم و با دوام.

·        قابلیت بازیافت و استفاده مجدد.

·        قیمت مقرون بصرفه.

·        اتصال سریع و آسان و عدم نیاز به دستگاه جوش.

·        تعمیر و تعویض آسان و کم هزینه.

لوله گالوانیزه، در انتقال سیالات، مانند آب و گاز،  تخلیه پسماند­های فاضلاب، اجرای سیستم­های تهویه هوا، اجرای لوله کشی در انواع ساختمان­ها، و همچنین تولید انواع سازه­های فلزی، کاربرد دارد.

 

 

 

لوله جدار چاه


لوله جدار چاه، یا لوله جدار چاهی، یکی از لوله‌های صنعتی پرکاربرد می‌باشد. جنس این لوله ها از فولاد بوده و در دو نوع شیاردار و بدون شیار تولید می­شوند. این لوله‌ها با قرارگیری در دیواره چاه، مانع از ریزش چاه به درون آن می­شوند. انواع لوله جدار، براساس ضخامت و قطر دهان تولید می شوند. برای هر نوع پروژه، لوله با ضخامت و قطر دهانه مشخصی مورد استفاده قرار می­گیرد تا بتواند بخوبی از ریزش چاه، جلوگیری نماید.

لوله جدار چاه، دارای کاربردهای متنوعی می­باشد که از جمله آنها می­توان به موارد زیر اشاره نمود:

·        جلوگیری از ریزش چاه و همچنین ماسه­های اطراف به درون چاه.

·        جداسازی مواد مختلف در انواع مخازن، مانند جدا کردن آب از نفت و گاز در مخازن نفت و گاز.

·        حفاظت از ابزار درون چاهی، مانند موتور آبی که جهت پمپاژ آب، در درون چاه قرار می­گیرد.

·        جداسازی لایه ­های کم فشار و لایه های پرفشار، در درون چاه.

 

 

لوله درز­­دار


برای تولید لوله درز­دار، در ابتدا ورق فولادی را برش داده و پس از نورد، به شکل دایره درمی­آورند. و در نهایت، درز بوجود آمده، جوش داده شده و به مرحله آزمایش، فرستاده می­شود. و به دلیل همین فرایند جوشکاری، به این لوله­ها، لوله­های درز­جوش و یا جوشی نیز می­گویند. این لوله‌ها، وزن کم و سختی زیادی دارند و در نتیجه، در برابر نیرو و فشار زیاد، استقامت بالایی دارند.

لوله درز­دار، به سه دسته کلی تقسیم می­شود:

·        لوله درز­جوش: به این لوله­ها، لوله سیاه صنعتی هم گفته می­شود و کاربرد آنها در انتقال سیالات با فشار پایین و یا انتقال سیالات در اندازه­های بالاتر از 24 اینچ می­باشد.

·        لوله درز­دار جدار چاهی: همانگونه که قبلا گفته شد، این لوله­ها در دیواره چاه قرار می­گیرند و مانع از ریزش چاه به درون آن می­شوند.

·        لوله درز­دار داربستی: این نوع لوله­ها برای ایجاد داربست و جهت دسترسی به نقاط سخت، در سازه­ها و یا ساختمانها، مورد استفاده قرار می­گیرند.

لوله درز­­دار، در صنایع مختلف، دارای کاربردهای وسیعی می­باشند، مانند:

·        انتقال سیالات در صنعت نفت،لوله گاز و پتروشیمی و همچنین خطوط انتقال آب.

·        صنعت کشتی‌سازی، حفاری تونل و معدن.

·        صنایع مبل سازی و تولید نرده.

·        تولید سازه­ها و مصنوعات فلزی.

·        پل­سازی و اسکله­سازی.

 

 

اگر قصد کسب اطلاع از پائین­ترین قیمت روز انواع لوله‌های اسپیرال فولادی ، لوله فولادی اتشخوار، لوله پلیسه ، لوله دقیق کاوه و تمام انواع لوله های فولادی وبا باکیفیت کارخانجات داخلی و خارجی معتبر را دارید به سایتبازرگانی آهن­تک مراجعه نمایید. این مجموعه، با دو دهه سابقه فعالیت، در زمینه تامین و فروش انواع لوله­ها، از معتبرترین فروشگاه­های حال حاضر کشور می باشد. با مراجعه به سایتبازرگانی آهن­تک، ضمن بازدید از انواع لوله­های باکیفیت این مجموعه، می‌توانید از مشاوره رایگان و تخصصی کارشناسان مجرب آن، نیز استفاده نمایید. این مجموعه، با تخصص و تجربه کاری طولانی، کیفیت محصولات خود را 100 درصد، ضمانت نموده و سفارشات لوله مورد نیاز شما را با پایین­ترین قیمت روز و در سریعترین زمان ممکن، در هر نقطه از کشور به شما تحویل می‌نماید. 

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 25
  • بازدید ماه : 24
  • بازدید سال : 433
  • بازدید کلی : 1,637